Metaverse – co to jest i czy to przyszłość Internetu?

Termin „metawszechświat” jest połączeniem światów „meta” i „wszechświat”. Jest używany przede wszystkim w odniesieniu do przewidywanej przyszłej iteracji Internetu, często okrzykniętej Web 3.0. Oczekuje się, że ta ewolucja Internetu doprowadzi do powstania trójwymiarowych lub wirtualnie zintegrowanych środowisk online, które zapewniają użytkownikom dostęp do rzeczywistości wirtualnej i rzeczywistości rozszerzonej.

Czym jest Metaverse?

Metaverse odnosi się zarówno do obecnych, jak i przyszłych zintegrowanych platform cyfrowych skupionych na wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Jest szeroko reklamowany jako kolejna granica Internetu i postrzegany jako znacząca szansa biznesowa i finansowa dla branży technologicznej i innych sektorów.

W wizji metawszechświata wyrażonej przez media społecznościowe i firmy technologiczne, urządzenia takie jak zestawy słuchawkowe rzeczywistości wirtualnej, okulary cyfrowe, smartfony i inne urządzenia umożliwią użytkownikom dostęp do środowisk wirtualnych 3D lub rzeczywistości rozszerzonej, w których mogą pracować, łączyć się ze znajomymi. prowadzić działalność gospodarczą, odwiedzać odległe lokalizacje i uzyskiwać dostęp do możliwości edukacyjnych, a wszystko to w środowisku zapośredniczonym przez technologię w nowy i wciągający sposób.

Metaverse to nie tylko jeden rodzaj doświadczenia. Zamiast tego odnosi się do kontinuum immersyjnych doświadczeń cyfrowych, które będą dostępne dla użytkowników w przyszłości i które pozwolą im angażować się w szereg różnych działań w całkowicie cyfrowych przestrzeniach. Może to oznaczać udział w ogromnej grze wieloosobowej w wirtualnej rzeczywistości, do której można uzyskać dostęp za pomocą zestawu słuchawkowego VR, lub korzystanie ze zintegrowanych przestrzeni cyfrowych i fizycznych, takich jak immersyjne treści cyfrowe specyficzne dla lokalizacji od użytkowników biznesowych, którzy odwiedzają ją za pomocą cyfrowych okularów lub smartfonów.

Metaverse to nie jedna cyfrowa przestrzeń, ale kilka cyfrowych przestrzeni i doświadczeń, które są obecnie tworzone przez firmy, aby oferować bardziej realistyczne i wciągające doświadczenia cyfrowe. Technologia ta oferuje szereg potencjalnych funkcji, od platform współpracy w rozszerzonej rzeczywistości, które mogą umożliwić lepszą współpracę i integrację z platformami wydajności pracy dla zdalnych zespołów, które mogą na przykład umożliwiać agentom nieruchomości organizowanie wirtualnych wycieczek po domu.

Wiele firm zajmujących się mediami społecznościowymi i technologicznymi, takich jak Meta Platforms (dawniej Facebook) i Microsoft , intensywnie inwestuje w Social VR, aby tworzyć platformy, na których ludzie mogą łączyć się społecznie lub pracować zdalnie.

Metaverse i gry

Obecnie niektóre aspekty metaverse są zintegrowane z istniejącymi internetowymi grami wideo, takimi jak Second Life, Minecraft i Fortnite. Te gry oferują wciągające wrażenia społecznościowe i wirtualne, które mają trwały wirtualny świat, w którym gracze z całego świata mogą jednocześnie angażować się. Chociaż metaverse nie jest synonimem wirtualnej rzeczywistości, oferuje więcej tego typu doświadczeń w wirtualnej rzeczywistości.

Uwaga: technologia potrzebna do pełnego zoperacjonalizowania wizji metaverse nie została jeszcze stworzona, a chęć firm i osób prywatnych do przyjęcia technologii metaverse wciąż pozostaje widoczna. Wielu krytyków jest sceptycznych, że istnieje zapotrzebowanie na ekspansję Internetu na VR , technologię, która do tej pory w większości nie spełniała swoich oczekiwań i przychodów, a inni krytycy są zaniepokojeni konsekwencjami metawersu dla prywatności i zdrowia wizja.

Pojęcia dotyczące Metaverse, które trzeba znać

1. Wirtualny świat

Świat wirtualny to symulowane środowisko, do którego może uzyskać dostęp wielu użytkowników, którzy mogą jednocześnie i niezależnie odkrywać świat za pomocą awatara. Wirtualny świat przedstawia użytkownikowi dane percepcyjne, a także obejmuje działania w czasie rzeczywistym i komunikację innych użytkowników wraz z ich ruchami.

Masywne gry online dla wielu graczy wykorzystują wirtualne światy, aby umożliwić graczom takie rzeczy, jak budowanie i podróżowanie między przestrzeniami w świecie. Zwolennicy metaverse wierzą, że wirtualne światy mogą mieć aplikacje poza grami, w tym takie jak oprogramowanie do współpracy i opieka medyczna. Światy wirtualne są również czasami nazywane światami syntetycznymi .

2. Rzeczywistość wirtualna

Rzeczywistość wirtualna to symulowane doświadczenie, które zwykle zapewnia zestaw słuchawkowy rzeczywistości wirtualnej, który wyświetla realistyczne obrazy, dźwięki i inne wrażenia użytkownikowi w środowisku wirtualnym. Rzeczywistość wirtualna jest obecnie używana w grach wideo, ale może być wykorzystywana do wirtualnych spotkań, szkoleń medycznych lub szkoleń wojskowych. Osoba korzystająca ze sprzętu do wirtualnej rzeczywistości może robić takie rzeczy, jak rozglądanie się po wirtualnym świecie, poruszanie się i interakcja z przedmiotami i innymi użytkownikami.

3. Rzeczywistość mieszana

Rzeczywistość mieszana to integracja świata rzeczywistego i wirtualnego w celu stworzenia nowych sposobów interakcji z przestrzeniami fizycznymi i cyfrowymi oraz innymi użytkownikami. W rzeczywistości mieszanej znajdujesz się nie tylko w świecie wirtualnym lub całkowicie w świecie rzeczywistym, ale gdzieś na „kontinuum wirtualności” między środowiskiem rzeczywistym i wirtualnym.

Przykładami rzeczywistości mieszanej są symulacje specyficzne dla miejsca, takie jak trójwymiarowe reprezentacje wykresów lub koncepcje wyświetlane na zestawach słuchawkowych rzeczywistości wirtualnej lub okularach podczas wykładu uniwersyteckiego lub wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej w Pokemon Go, gdzie użytkownicy mogli zobaczyć Pokemona, którego znaleźli w świecie rzeczywistym poprzez aparat urządzenia mobilnego. Rzeczywistość mieszana ma zastosowanie w grach wideo, edukacji, szkoleniu wojskowym, opiece zdrowotnej oraz integracji ludzi i robotyki.

4. Rzeczywistość rozszerzona

Rzeczywistość rozszerzona jest podobna do rzeczywistości mieszanej, ponieważ tworzy interaktywny sposób doświadczania środowisk świata rzeczywistego. Rzeczywistość rozszerzona często wzbogaca świat rzeczywisty poprzez cyfrowe dodatki sensoryczne, takie jak wizualizacje, dźwięki, dane sensoryczne lub dane węchowe. Rzeczywistość rozszerzona oferuje integrację świata rzeczywistego i wirtualnego, interakcję w czasie rzeczywistym oraz wizualizacje 3D zarówno wirtualnych, jak i rzeczywistych obiektów. Przykładem tego, jak można go użyć, jest umożliwienie kupującym wizualizacji produktu, który rozważają, w środowisku przypominającym ich dom.

5. Wirtualne gospodarki

Termin „gospodarka wirtualna” został po raz pierwszy użyty w odniesieniu do wymiany lub sprzedaży wirtualnych towarów w grach online, w szczególności w grach online dla wielu graczy. W niektórych z tych gier gracze mogą kupować od siebie różne rzeczy i wymieniać prawdziwe pieniądze na pieniądze z gry. Jednak wirtualne gospodarki mogą teraz również zawierać kryptowaluty i niewymienne tokeny. Wiele osób uważa, że ​​firmy zajmujące się mediami społecznościowymi i inne korporacje mogą w przyszłości tworzyć własne waluty wirtualne, chociaż organy regulacyjne mogą ograniczać ich zdolność do tego.

Dotychczasowe przykłady użycia Metaverse

Istnieje wiele firm, które obecnie udostępniają konsumentom produkty lub usługi Metaverse lub które ogłosiły, że je tworzą.

1. Facebook/Meta Platforms

Jesienią 2021 r. Facebook ogłosił, że zmienia nazwę na Meta Platforms i intensywnie inwestuje w tworzenie doświadczeń metaverse. W ten sposób wykorzysta swoją dotychczasową własność Oculus, firmę produkującą sprzęt do rzeczywistości wirtualnej.

Meta Platforms wierzy, że wciągające doświadczenia wirtualnej rzeczywistości są przyszłością cyfrowej interakcji społecznej. Jednak większość wizji Meta ma charakter spekulacyjny i opiera się na technologii i pojemności serwerów, które jeszcze nie istnieją. Zakłada również powszechne przyjęcie sprzętu, takiego jak zestawy słuchawkowe VR i okulary cyfrowe.

2. Microsoft

W międzyczasie Microsoft koncentruje się na dostosowywaniu technologii, które obecnie ma dla metaverse. Mają usługę o nazwie Mesh, platformę rzeczywistości mieszanej, która umożliwia użytkownikom dostęp do środowisk rzeczywistości rozszerzonej za pośrednictwem smartfona lub laptopa bez konieczności kupowania zestawu słuchawkowego rzeczywistości wirtualnej. Microsoft planuje również zintegrować Microsoft Teams z metaverse, tworząc bardziej wciągające środowisko dla pracowników zdalnych i wirtualnych spotkań.

3. Roblox

Roblox tworzy zintegrowane wirtualne doświadczenia dla graczy. Roblox to platforma internetowa, obecnie skoncentrowana na młodzieży, w której użytkownicy grają w gry cyfrowe. Firma ma nadzieję rozszerzyć się na gry dla dorosłych.

4. Nvidia

Inne firmy pracujące nad projektami metaverse to Nvidia, która buduje platformę Omniverse, która może łączyć wirtualne słowa 3D we wspólnym wszechświecie i która jest obecnie wykorzystywana do tworzenia symulacji budynków i fabryk.

5. Nike

Nike również zajmuje się metawersem, zgłaszając cyfrowe znaki towarowe swoich głównych logo do tworzenia wirtualnych butów i sprzętu Nike oraz tworząc Nikeland na platformie Roblox, gdzie gracze mogą grać w gry sportowe.

6. Snapchat

Snapchat tworzy filtry rzeczywistości rozszerzonej od samego początku. Ich filtry fotograficzne pozwalają użytkownikom manipulować światem za pomocą aparatu w telefonie. W 2021 r. wprowadzili okulary rozszerzonej rzeczywistości, które mogą być wykorzystywane do zwiększania doświadczenia użytkowników z rzeczywistością poza ich aplikacją.

7. Second Life

Stworzona w 2003 roku Second Life, niegdyś popularna gra online dla wielu graczy, pozwoliła graczom przeżyć inne życie w wirtualnym świecie. Pomysł był wczesnym metawersem stworzonym przez firmę Linden Lab z San Francisco i był jednym z pierwszych popularnych przykładów wirtualnej ekonomii, gdy użytkownicy kupowali tokeny, aby kupować rzeczy w grze.

8. Epic Games

Epic Games jest twórcą popularnej gry cyfrowej Fortnight. Podczas gdy firma zaczynała od gier wideo, teraz przeszła do tworzenia wirtualnych doświadczeń społecznościowych, takich jak koncerty muzyczne lub imprezy taneczne.

Kluczowe wnioski: Chociaż szerokie wdrożenie metaverse może potrwać wiele lat, oczekiwania związane z jego potencjałem już powodują, że wiele firm zaczyna się przygotowywać, tworząc infrastrukturę sprzętową i programową, aby to ułatwić, lub dostosowując swoje produkty i usługi do działania na nim .

Krypto i Metaverse

Powiązanie kryptowaluty z metaverse pozostaje niejasne. Ponadto zmiany regulacyjne dla sektora kryptowalut są wciąż w trakcie wdrażania i mogą znacząco wpłynąć na atrakcyjność możliwości kryptowaluty metaverse.

Uwaga: Oczekuje się, że kryptowaluty skorzystają z metaverse, a dyrektor generalny Grayscale, Michael Sonnenshein, powiedział, że metaverse oferuje potencjalne 1 bilion dolarów rocznego dochodu dla świata kryptowalut, najpierw poprzez wirtualne gospodarki w cyfrowym świecie gier, a następnie jako waluta które mogą napędzać inne metaverse doświadczenia. ( Źródło : Coindesk.com )

Inwestowanie w Metaverse i powiązane ryzyko

Metaverse oferuje wielu firmom możliwość zrewolucjonizowania branż, oferując bardziej skuteczne lub wydajne sposoby wykonywania takich rzeczy jak:

  • Szkolić studentów lub pracowników
  • Świadczymy usługi
  • Reklamować
  • Połącz się ze znajomymi lub współpracownikami

Firmy, które znajdą sposób na skuteczne wdrożenie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, prawdopodobnie będą dobrze funkcjonować i przynosić zyski swoim inwestorom. Jednak nie wszystkie wizje metaverse odniosą sukces lub będą technicznie możliwe, a niektóre mogą napotkać przeszkody wynikające z braku zainteresowania użytkowników, przepisów dotyczących prywatności, obaw o bezpieczeństwo, nieefektywności kosztowej lub wpływu technologii na zdrowie fizyczne i psychiczne.

Wiele startupów i firm o ugruntowanej pozycji tworzy sztuki metaverse, które mogą oferować dobre możliwości inwestycyjne, ale są to inwestycje ryzykowne, ponieważ rynek prawdopodobnie przeceni technologię metaverse, która jeszcze nie okazała się możliwa lub nie ma odbiorców. Może to prowadzić do strat inwestycyjnych, gdy firmy te nie spełnią swoich prognoz dotyczących sprzedaży i wzrostu. Obecnie inwestowanie w metaverse wiąże się ze znacznym ryzykiem i wymaga od inwestorów dokonywania wyborów inwestycyjnych bez wystarczających danych, aby przewidzieć, jak projekty Metaverse zostaną odebrane przez klientów i firmy.

Przyszłość Metaverse

Oczekuje się, że Metaverse zmieni sektor technologiczny, w którym wiele firm będzie tworzyć architekturę, sprzęt i oprogramowanie, które będą napędzać wersję Metaverse Web 3.0. Ale wpłynie to również na firmy spoza sfery technologicznej, ponieważ metaverse proponuje zmienić rzeczy tak proste, jak robienie zakupów spożywczych, poruszanie się po mieście, zwiedzanie mieszkania i interakcja z firmami i reklamami jako konsument.

Zobaczymy, czy wizja metawszechświata się urzeczywistni, czy przeminie w czasie. Ale wyraźnie ma potencjał, aby zakłócić wiele branż i sektorów, wymagając, aby wydali więcej pieniędzy na technologię lub konkurowali z innymi, aby zapewnić swoim konsumentom metaverse doświadczenia.

Jak inwestować w Metaverse

Dla zainteresowanych inwestowaniem w metaverse , firmy takie jak Meta Platforms, Microsoft, Roblox, Nike i Nvidia to wszystkie możliwości inwestycyjne, które mają lub opracowują produkty związane z metaverse I usług. To nie jest ekskluzywna lista. Nastąpił również wzrost kupowania ziemi lub nieruchomości w metawersie jako inwestycji, ale jest to również nowe i nieprzetestowane jako dochodowe narzędzie inwestycyjne.

Metaverse – Podsumowanie

Chociaż za metawersem kryje się wiele emocji, większość z nich wydaje się być szumem reklamowanym przez same firmy technologiczne i media społecznościowe. Osoby zainteresowane metaverse jako okazją inwestycyjną mogą chcieć uzbroić się w cierpliwość.

Najlepsze Giełdy Kryptowalut na 2022 r.

Przeszukaliśmy wiodące oferty brokerów oraz opinie użytkowników, aby wyłonić najlepsze giełdy kryptowalut.

Czy ten artykuł był pomocny?

Dowiedz się więcej o kryptowalutach i świecie DeFi

Dołącz do 13,000+ osób i otrzymuj najnowsze informację dotyczące kryptowalut, web3 oraz defi, prosto na maila, zupełnie za darmo!

Ten newsletter może zawierać reklamy, oferty lub linki partnerskie. Zapisanie się do newslettera oznacza zgodę na naszą Politykę Prywatności. Możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera w dowolnym momencie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Znajdź najlepsze giełdy kryptowalut.

Wybierz giełdę krytowalut odpowiadającą Twoim potrzebom oraz wielkości dysponowanych środków.